Home » » Muslimah yang dikasihi

Muslimah yang dikasihi


MUSLIMAH YANG DIKASIHI……
Peliharalah auratmu  di mana pun engkau berada. Jangan biarkan keindahan dirimu menjadi tatapan lelaki yang bukan mahrammu.
MUSLIMAH YANG DIKASIHI……
Pelihara solatmu, tundukkan pandangan hati dan matamu dihadapan lelaki yang bukan milikmu. Kelak engkaulah yang beruntung ketika menjadi tetamu Allah. Semoga dirimu disambut penuh kasih oleh Bidadari Syurga Ainul Mardhiah.
MUSLIMAH YANG DIKASIHI……

Berakhlaklah dari panduan Rasulmu, contohi dan ikutinya. Pasti engkau yang bahagia. Sejuk mata memandang,  bercahaya dunia dengan hiasan muslimah solehah sepertimu.

MUSLIMAH YANG DIKASIHI…...
Jadikanlah dirimu seperti permata yang berharga dicelahan kaca, menjadi wanita yang bercahaya di antara banyak wanita. Ikuti perintah agama, jauhi larangannya. Jadikan Al-Quran panduan hidupmu, Hadith jadi sumber rujukanmu.
MUSLIMAH YANG DIKASIHI……
Jangan biarkan dirimu hanyut dengan arus kemodenan tanpa bekalan ilmu didada. Renungilah masa depanmu, tetapkan iman didada. Moga ia menjadi perisai buat dirimu.Jangan kail panjang sejengkal, lautan dalam hendak diduga.

MUSLIMAH YANG DIKASIHI……
Nilai cintamu hanya pada Allah Yang Maha Esa, kasihi Tuhanmu, ridhalah Islam menjadi agamamu, pasti tiadak akan mengecewakanmu. Kelak satu hari nanti ada insan yang menantimu. Berkat kasihmu pada Allah Yang Maha Esa ,pasti itulah insan yang menjadi cintamu didunia, wasilah dari Allah. Semoga bertambah ridha Allah padamu, melimpah kasih-Nya padamu karena engkau meletak kasihmu padaNya terlebih dahulu sebelum cinta pada kekasih yang menjadi pilihan hatimu……..
Ya Allah…Jadikanlah dia wanita yang dihiasi dengan bunga ketaqwaan. Sirami jiwanya dengan titis haruman iman, sehingga terpeliharalah dirinya dari fitnah dunia. Semaikanlah akhlaqnya dengan benih mahmudah yang menjadikan dirinya disenangi segala makhluk dan Engkau sebagai Al-Khaliq. Lukislah dirinya dengan coretan ilmu yang bermanfaat, sebagai petunjuk jalan dalam  melayari kehidupan duniawi sehingga bisa menuju ke akhirat dengan selamat. Jadikanlah dirinya seperti permata yang berharga dicelahan kaca. Mentaati perintah-Mu, menjauhi larangan-Mu serta menjadikan Al-Quran dan hadist sebagai panduan hidupnya. aJangan biarkan dirinya hanyut dalam arus godaan dunia tanpa bekalan ilmu di dada.

0 comments:

Posting Komentar

Kalender Hijriah

 
Copyright © 2013. LDSI At-tarbawi - All Rights Reserved
Published by LDSI At-tarbawi
Proudly powered by Blogger